Paklenica
Anica kuk - D. Brahm (300 m VI-os)
Paklenica - Anica kuk
Az Anica kuk északi fala
Paklenica - Anica kuk - D. Brahm
Az első pár kötélhossz...
A VI-os kémény A0-ért
Sziklamászás Paklenica-n
A kiszállás
BalkánBivak
Mászás dátuma
2005. október 15.
Megközelítés:
Jelenleg 5-6 óra alatt lehet eljutni Budapesttől Paklenica-ig. A határtól végig autópályán lehet menni. (Autópálya díj: 136 Kuna). A Budapest-Paklenica térképen még épülőként feltünetetett útszakaszok elkészültek. (két alagútat kivéve)
Felszerelés:
Végig nittelt, expresszen kívül heveder szükséges.
Beszállás:
A nemzeti parkban tábla jelzi az Anica Kuk felé vezető utat. Ezen elindulunk. Az út a fal alatt vezet, de nem közvetlenül. Menjünk addig, amíg a falon egy emléktáblát észre nem veszünk. A Beszállás az emléktáblától jobbra található. (Parkbelépő 30 kuna per fő, a park reggel 7-kor nyit)
Mászóidő:
kb. 4,5 óra. Októberben voltunk és rajtunk kívül senki nem mászta az utat.
Lejövet:
Körbe le lehet sétálni. Ha kiszálltunk az útból (átmentünk a "híd" alatt majd felkanyarodtunk a hídra) balra elindulva kis piros pontokat látunk a sziklán. Ezeket követve eljutunk a beszállásig. (kb másfél óra)
Kemping:
A faluból a nemzeti park felé vezető út jobb oldalán. Éjjel-nappal nyitva, 2 fő egy kocsi egy sátor összesen kb. 80 kuna per éj. Tavasszal és ősszel aludhatunk a tengerparton is, mert nem zaklatnak a rendőrök.
Irodalom:
Boris Čujić: Paklenica Climbing guide. Kapható a nemzeti park bejárata fölött lévő szuvenír boltban, de az reggel 7-kor, amikor a park nyit, még nincs nyitva! Ára:120 Kuna
Egyéb:
Paklenica-n bármikor szórakoztató a mászás. Voltunk már itt tavasszal, nyáron és ősszel is, másztunk már zuhogó esőben és napsütésben. Nyáron nagyon sok a mászó. Ugyanaban az útban akár több parti is mászik egyszerre. Ezzel szemben ősszel illetve tavasszal, szinte csak magunk lehetünk.
BalkánBivak | Email |
Ez az oldal megtalálható a http://www.balkanbivak.hu/2005-10-15_paklenica.htm webhelyen
Utolsó módosítás: 2005. október 16.