Hohe Wand - Draschgrat
Duett-Steig, 150 m V (961 m)
Hohe Wand - Draschgrat - Duett-Steig
Mászás dátuma
2007. szeptember 16.
Hohe Wand

Jó néhány éve jártunk már Hohe Wand-on. Már tél volt és az egész hegy ködbe burkolódzott. Akkor egy skiccelt falrajzzal jöttünk (mert akkor még nem volt az interneten semmi infó...), de a köd miatt nem találtuk meg a beszállást. Kerestük egy darabig, aztán azt mondtuk: Pokolba a kalauzzal, másszunk valamit. Bohóckodtunk, aztán az lett a vége az egésznek, hogy beleereszkedtünk egy 50 méteres áthajlásba. Szerencsére a kötél legvégénél találtunk egy nittet, amihez oda tudtam lengeni és kikötni magam, és így megúsztuk a felpruszikolást.

Akkortájt még 8-assal ereszkedtünk, és választó karabinert kötöttünk a nyolcas fölé, hogy szétválassza a kötelet. Az meg persze úgy összegabalyodott, hogy teljesen rászorult a nyolcasra. Se föl, se le. A haverom egy darabig lógott az 50 méteres áthajlásban, aztán vagy fél óra alatt végül is megoldotta a problémát. Szumma szummárum ritka egy sz*r mászás volt. El is határoztuk, hogy ide soha többet nem jövünk…

Aztán lett egy szabad hétvégi napunk és bevillant, hogy Hohe wand közel van. Egy 1 napos mászásra pont megfelelő. Felmentem az internetre és találtam egy utat, ami V-ös, 150m hosszú, és a beszállásnál emléktábla található. Zsír. Így óriás ködben is meg fogjuk találni a beszállást.

Megközelítés - Beszállás

Reggel hatkor indultunk Budapestről és kilenckor már kint voltunk a fal alatti parkolóban. (A parkoló a nemzeti park területén van, a belépő néhány euró. A falhoz legközelebbi falu Stollhof). Kb. fél óra alatt megtaláltuk a beszállást, és úgy emlékszem 2 óra alatt kitoltuk az utat
Útleírás
Az út szép. A legkönnyebb része III-as. Bár a kalauz legnehezebbnek az utolsó előtti kötélhosszt írta, nekem úgy tűnt, mintha az elő kötélhossz lett volna a legnehezebb. A kiszállás meg olyan, mint a Tündér szikla kiszállása, csak egy kicsit stabilabb a kőzet :-)
Lejövet
Felérvén a csúcsra jobbra kell fordulnunk és addig kell mennünk, amíg el nem érünk egy turista házat. innen lefelé, a völgy felé kell indulni majd kb. 100 méter múlva balra a sárga ösvényen lesétálhatunk a parkolóig. Az egész nem több mint 30 perc. Lefelé jövet érdemes megfigyelni, hogy milyen nyomot hagytak a sziklába egykoron a kocsik nyomai!

Hohe Wand nagy csalódás volt, ezúttal pozitív értelemben. Bár sokan voltunk, (utánunk vagy négy parti indult el) de a hely gyönyörű. Csak egy-két siklóernyős zavarja meg néha-néha a kilátást. Egyszer mindenképp érdemes kimenni mászni!

Felhasznált irodalom:
www.bergsteigen.at
Kalauz
Falrajz
Térkép
BalkánBivak | Email |
Ez az oldal megtalálható a http://www.balkanbivak.hu/2007-09-16_HoheWand.htm webhelyen
Utolsó módosítás: 2007. október 22.